תוצאות החיפוש שלך

איך לבחור דירה נכון בראשון לציון

פורסם ע''י ישראל ב נובמבר 22, 2023
0

איך לבחור דירה נכון

אתחיל עם דוגמא אמיתית שחוויתי עם אשתי לפני מספר שנים בסופר / מעדנייה.  נכנסנו שנינו, שאוהבים לאכול ולטעום. והתחלנו למלא עגלה. וכשאני אומר למלא עגלה, אני מתכוון למלא, עגלה בהריון, היו שם כל כך הרבה דברים מעניינים וחדשים, לא הסופר השגרתי של הקוטג’ והמלפפון. זה גם היה במיקום מעט מרוחק מהבית, כלומר, לא המקום שנחזור אליו מחר. אז יאללה למלא…

השעה הייתה אחת וחצי, ולאט לאט הרעב חלחל, והפלא ופלא.  בצידה של המעדנייה, יש מסעדה של הסופר. השארנו את העגלה המלאה בצד וניגשנו לאכול מתוך הבנה שנסיים את הרכישה עוד מעט, אחרי שנאכל. התיישבנו לאכול, שבענו וחזרנו לעגלת הקניות. פתאום, כל הדברים שכל כך רצינו והעמסנו נראו כמיותרים…

לאט לאט התחלנו להוציא פריטים מהעגלה (זה סיפור אמיתי לחלוטין) עד שבסופו של דבר, נשארו אולי 6 פריטים בעגלה. הסתכלתי על אשתי, היא הסתכלה על התור בקופות… הנחנו את העגלה ופשוט יצאנו בלי לקנות דבר. מה שאני מנסה להציג זה שרצינו המון דברים טעימים… אבל בסה”כ היינו צריכים לאכול משהו. אחרי שהצורך סופק, לא קנינו כלום (כלומר קנינו ארוחה, וחסכנו לא מעט כסף).

הצורך נגד הרצון ברכישת דירה

אז ברכישת דירה המצב טיפה יותר מורכב. אבל חשוב לנסות להפריד בין הצרכים לרצונות. האם אנחנו באמת צריכים בית כל כך גדול? נוף לים זה באמת חשבו לנו? האם המסגרת התקציבית חשובה לנו?

תחליטו קודם כל מה אתם רוצים. כמה שטח אתם צריכים? לכמה נפשות? האם קירבה לבתי ספר היא רלוונטית או לא? האם חברים של הילדים בשכונה או בקרבת מקום הם נושאים רלוונטיים. נוף? גישה נוחה לעבודה או שיש הסעות? עצמאי ועובדים מהבית? בית עם הפרדה בין חדרי הילדים לחדר ההורים או לא ועוד ועוד ועוד. כל אחד וסט השיקולים שלו.

אחרי שהחלטתם מה אתם רוצים… תחשבו מה אתם צריכים.

עכשיו תגדירו תקציב. תלכו לבנק להבין מה אתם יכולים לקחת כמשכנתא. כמה אתם יכולים להחזיר בחודש  ותתחילו לסייר בדירות.

קבלת החלטה נכונה ברכישת דירה

בסופו של דבר, אתם יכולים לגור בכל מקום ולהנות באותה מידה. האמריקאים אומרים Home is where the heart is .אז ניתן בהחלט למקם את הלב איפה שצריך. אבל יש לנו רצונות. והחשוב בעיני הוא למצוא את האיזון בין הרצוי למצוי. בין חריגה מהתקציב לבין חסכון שיביא לחוסר נוחות. הרי לא חוכמה לקחת משכנתא ענקית שלא תעמדו בה, ותמנעו מעצמכם צרכי מחיה בסיסיים, אל מול לקנות בית מאוד זול בשכונה רעה כדי לחסוך כסף… בסופו של דבר אתם צריכים לחיות שם.

אז תלכו לראות כמה שיותר דירות או נכסים. לאט לאט אתם תבינו מה נכנס למסגרת ומה לא. מה אתם אוהבים יותר ומה לא ובעיקר, תקבלו החלטות ותתמידו. כי יש המון רעש בתקופה המודרנית. בעצם תמיד היה, אם להתייחס למשפטו המקסים של וינסטון צרציל  (בתרגום חופשי) :

“אם תעצור לזרוק אבל על כל כלב שנובח, לעולם לא תגיע ליעדך “

  • בואו למכור איתנו

השוואת מודעות

דילוג לתוכן