תוצאות החיפוש שלך

ההבדלים בין מערב העיר למרכז העיר ראשון לציון

פורסם ע''י ישראל ב אוקטובר 26, 2023
0

העיר ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל מבחינת גודל האוכלוסיה. היא נמצאת באזור מרכזי על מישור החוף הדרומי. בין בת ים חולון ונס ציונה. העיר התפתחה במהירות בשנים האחרונות וכוללת מרכזי בילוי פעילים, קניונים, מתחמי תעסוקה אטרקטיביים ואזורי תעשייה פעילים. מי שמחפש נכס נדל”ן בעיר ראשון לציון חייב להבין את ההבדלים בין האזורים השונים. המיקום משפיע על מחיר הנדל”ן ויתכנו פערים גדולים. אך גם חשוב לדעת היכן כדאי להשקיע בכדי להניב תשואה. העיר ראשון לציון מחולקת למרכז העיר- האזור הישן יותר והמפותח והחלק המערבי שלה שמאופיין בשכונות חדשות מתפתחות וכאלו שעדין בבניה.

 ראשון לציון מרכז

במרכז העיר נמצאים תושבי ראשון לציון השורשיים. מדובר באוכלוסיה וותיקה יותר שמחוברת לעיר ויש יותר קהילתיות. אין עתודות קרקע וכמעט שאין בניה חדשה. הרחובות יותר צרים וצפופים קווי תחבורה מרשתים את האזור בצורה יעילה וניתן להגיע ממקום למקום בקלות. באזורי מרכז העיר אפשר למצוא דירות במחירים נוחים יותר.  כמו בכל אזור וותיק בארץ קיימת פריחה של התחדשות עירונית. מבנים ישנים שנבנו עד 1980 עוברים תהליך של שיפוץ וחיזוק או מפונים לטובת בניית בניינים חדשים במסגרת תכנית תמ”א.

ראשון לציון מערב

השכונות של הצד המערבי של ראשון לציון חדשות ומאופיינות באוכלוסיה שהגיעה מאזורים שונים בארץ ואפילו בעולים חדשים או משקיעים מהעולם. מדובר באזור המתוכנן בקפידה, בשלבים שונים של התפתחות ותכנון עתידי של פרוייקטים חדשים. האזור המערבי של ראשון לציון נמצא בקרבת הים. אמנם לא בקו המים אך לא ממש רחוק ממנו. באזור כבר יש אזורי בילוי ותעסוקה רבים, מה שהופך את המקום לאטרקטיבי ביותר בקרב משפחות וצעירים. הרמה ואיכות החיים באזור זה גבוהים יותר ומתאימים למי שיש לו יכולת. ניכר כי החלק המערבי של העיר יהפוך בעוד מספר שנים לחלק העיקרי שלה. כאשר הבניה תמשיך להתרחב לכיוון החוף שכונות חדשות נוספות יבנו מסביב, מבני המסחר והקניות יתרחבו וכל האזור ימשיך להתפתח.

תמ”א בראשון לציון.

תמ”א זו תכנית שמטרתה למנוע מצב בו בניין ישן  עלול לקרוס בקלות ברעידת אדמה. התכנית מאפשרת לחזק את המבנה ולשפץ אותו. כדי שהפרוייקט יהיה כדאי לקבלן הוא צריך לכסות את העלויות ולכן נבנות דירות נוספות שנמכרות וכך בניין ישן של 3 קומות הופך לבניין משופץ בעל 6 קומות. כך העיר מתחדשת משתדרגת ומתחזקת. ישנם פרוייקטים שמיועדים לפינוי בינוי. כדוגמת שכונת של בנייני רכבת. כך שכל האזור מתוכנן מחדש ונבנית בו בניה חדשה לגובה. כל אחת מהתכניות משפרת באופן משמעותי את הנראות של העיר ואיכות החיים של התושבים.

עיריות כדוגמת רעננה, רמת גן, תל אביב ופתח תקווה מקדמות פרוייקטים של התחדשות עירונית בצורה מהירה ויעילה. גם עיריית ראשון לציון מתאימה את עצמה למגמה האזורית ומקדמת עשרות פרוייקטים של תמ”א לצד פינוי בינוי. הדבר יוצר אפשרויות השקעה מניבות למשקיעים. כיוון שניתן לרכוש דירה בבניין ישן במרכז העיר במחיר אטרקטיבי וכאשר הבניין יעבור תמ”א ערך הדירה יעלה בעשרות אחוזים.

אז אם אתם מחפשים דירה באזור ראשון לציון תוכלו לבחור במרכז העיר ולחיות באזור של אוכלוסיה וותיקה לצד חדשה. או להשקיע בבניין שיבוצע בו תמ”א במרחק הליכה מכל מקום עם תחבורה ציבורית זמינה והוואי תוסס ומשפחתי. אך אם אתם מעדיפים בניה חדשה ומרווחת, איכות ורמת חיים גבוהה, קרבה לים ותכנון מדוייק, ראשון לציון מערב תוכל לתת לכם מענה הולם. באזור יש שירותים מקיפים לתושבים וקרבה לצירים המרכזיים ביותר.

  • בואו למכור איתנו

השוואת מודעות

דילוג לתוכן