תוצאות החיפוש שלך

שכונת הנרקיסים

פורסם ע''י ישראל ב אוקטובר 29, 2023
0

שכונת נרקיסים הינה אחת השכונות החדשות בעיר חלק ממתחם שכונות צריפין (ביחד עם רקפות, נוריות וחצבים).  כ-75% מהדירות מיועדות לצעירים במסגרת מחיר למשתכן.

זוהי השכונה הראשונה בעיר שתקים מנגנון אשפה פנאומטית. תכנון השכונה נשען על תחבורה ציבורית ובמרכזה יעבור הקו החום. כמו כן, השכונה מרושתת בשבילי אופניים וצירי הליכה להולכי רגל.  כמו כן, מוסדות חינוך וציבור: בית ספר יסודי בסטנדרט גבוה, חטיבת ביניים, גני ילדים, מעונות יום בתי כנסת, מרכז קהילתי ועוד.

ניתוח של השכונה

שכונת נרקיסים היא שכונה חדשה שנמצאת בהקמה במזרח ראשון לציון, השכונה הראשונה שנבנית על שטחי צריפין המתפנים מתוך כמה שכונות מתוכננות, והיא צמודה לשכונות קיימות כמו שיכוני המזרח, צמרות ורביבים. כ-75 אחוז מהדירות בשכונה מיועדות להגרלה בהנחה במסגרת תוכניות ממשלתיות כמו מחיר למשתכן ודירה בהנחה.

בשכונה ייבנו כ-3,500 דירות בבניינים בני 4-26 קומות, והבנייה הגבוהה תרוכז לאורך שדרות ירושלים, הרחוב הראשי שבו יעבור בעתיד הקו החום – קו אוטובוסים מהירים בתדירות גבוהה. השכונה תוכננה עם רשת רחובות צפופה וחיבורים למרכז העיר דרך שדרות ירושלים, והיציאה ממנה היא דרך רחוב חיים הרצוג, ובעתיד, עם התקדמות פינוי הבסיסים הצבאיים, גם מזרחה לכביש 44 ודרומה לכביש 431. בתכנון גם רשת שבילי אופניים שתאפשר להתנייד בנוחות ברחבי השכונה באופניים או קורקינטים כרגע אין גינות ופארקים בשכונה, אם כי מתוכננים כאלה. ממזרח לשכונה יוקם פארק של כ-800 דונם שילווה את כל השכונות החדשות מצפון לדרום. לשם השוואה, הגן הגדול באזור כרגע, גן בעברית, מתפרש על פני כ-68 דונם, ואילו פארק הירקון בתל אביב מתפרש על פני כ-3,500 דונם. הפארק החדש יוקם בשלבים. השלב הראשון, 100 דונם הצמודים לשכונה, מתוכנן לסוף 2023.

במסגרת פיתוח השכונה ישומרו כמה בניינים, כולל מגדל מים שיוסב למבנה ציבור ויכלול נקודת תצפית מהגג שלו, ומבנה קולנוע שהוקם בתקופה שהאזור היה בסיס צבאי בריטי.

לפי העירייה, כבר ב-2022 צפויים להיפתח בשכונה שבעה גני ילדים ושישה מעונות יום, וכן ייפתחו בשנה זו בית ספר יסודי ממלכתי ותיכון עירוני.

 

  • בואו למכור איתנו

השוואת מודעות

דילוג לתוכן