תוצאות החיפוש שלך

שכונת שיכוני המזרח

פורסם ע''י ישראל ב אוקטובר 26, 2023
0

שיכון המזרח ראשון לציון היא אולי אחת השכונות המעניינות ביותר בעיר. מצד אחד מדובר בשכונה הממוקמת במזרח הרחוק של העיר אך מצד שני מדובר שכונה בה יש בתי קרקע רחבי ידיים לרוב. התושבים בשכונה אינם אמידים יתר על המידה אך בכל זאת מחזיקים בחלקות קרקע מרשימות. לצד בתי קרקע רבים ניתן למצוא דירות מרתף ויחידות דיור המושכרות לזוגות צעירים ומהוות השלמת הכנסה לבעלי הבתים לשם עמידה בהוצאות הארנונה, החשמל והמים שבתי קרקע צורכים בשונה מהדירות המעטות בשכונה בבניינים.

שיכון המזרח ראשון לציון היא שכונה שקטה וצעירה ובכל מקום שנסתכל נראה ילדים קטנים ממשפחות טובות ומשכילות וניתן לראות מבקרים רבים שמגיעים לשכונה לשם שחייה בבריכה בשיכון מזרח או במשחקים במתנ”ס שיכון המזרח הפופולרי. גני ילדים ובתי ספר איכותיים כדוגמת בית ספר רמז הממוקם בשכונה משלימים את השכונה ככזו אשר מתאימה למשפחות צעירות עם ילדים אשר מחפשים שילוב של אורח חיים בריא וללא פשרות עם חינוך מעולה ושפע של פעילויות לילדים בכל שעות היום.

השכונה נקראת בשמה שיכון המזרח על שם התימנים שהתגוררו בה בעבר והחזיקו בקרקעות רבים אך כיום מתגוררים בשכונה ערבוב מרתק של תושבים. כך לדוגמה ניתן לראות בשכונה את וותיקי התימנים לצד משפחות חרדיות ודתיות ומשפחות ישראליות ממוצעות. כמו בכל שכונה, יש אזורים בהם העירייה משקיעה מאמצים רבים לטפח ולשפר את פני העיר ואת השירותים לתושב ואילו בסביבת בנייני המגורים הדבר פחות מורגש.

למרות המצב שנוצר בה ישנה הגירה של משפחות צעירות ומבוססות לשכונה, אין עדיין מקומות בילוי ומסעדות מספיקות שאליהן ניתן לצאת למטרות בילוי ופנאי וכל יציאה לבילוי מחייבת נסיעה ברכב או בתחבורה הציבורית המצוינת בשכונה. גם המכולות ורשתות המזון יקרות במידה רבה ביחס לשכונות אחרות בעיר וזאת מאחר והאוכלוסייה בעלת אמצעים ברובה אך הדבר משפיע על הצעירים ששוכרים דירה בשיכון המזרח אך אינם משתכרים שכר גבוהה ונאלצים לכתת רגליים ליינות ביתן או לרשתות מזון נוספות שמחייבות נסיעה ברכב או בתחבורה ציבורית דבר שאינו נעים.

האם שיכון המזרח תושפע מהשכונות החדשות בראשון לציון?

מתוכננות שכונות חדשות במזרח העיר ראשון לציון ובצמוד לשיכון המזרח. שכונות אלו ייבנו במסגרת הסכמי גג שנחתמו וישווקו ברובן במסגרת מחיר למשתכן. כלומר, לזוגות צעירים ומחוסרי דיור שעונים על הקריטריונים שנקבעו על ידי משרד השיכון. שכונות אלו צפויות להיבנות על בסיס מחנה צריפין שהולך ומתפנה לטובת עיר הבה”דים שעבודות הבנייה שלה מסתיימות בימים אלו. בנייתן של אלפי יחידות דיור מוזלות צפוי להשפיע בעיקר על דרי הבניינים בשכונת שיכון מזרח וזאת מאחר וייתכן והביקוש לדירה שבבעלותם תרד משמעותית ככל שהבנייה של השכונות החדשות בראשון לציון תתקדם. אך מוקדם לנבא את הצלחת פרויקטים אלו מאחר ויש מגוון בעיות במחיר למשתכן ובפרויקטים שמקדמים בממשלה.

רוב בעלי הבתים כלל לא ירגישו בשינוי בביקוש וערך בתי הקרקע רק ילך ויאמיר כפי שהורגלנו בעשור החולף וזאת משום שפתרונות הדיור המוצעים בשכונות החדשות מיועדות ברובן המוחלט לבני המעמד הביניים שאין בידם את האמצעים לרכוש בית קרקע בשכונת שיכון מזרח ואילו בעלי האמצעים כלל לא יכולים לרכוש דירות בשכונות החדשות בראשון לציון. כלומר, הדרישה הקיימת לשטחים ולבתי הקרקע בשכונה תישאר זהה למצב בשוק כיום.

ההשפעה של השכונות החדשות על שיכון המזרח תהיה בפיתוחה של פארק ירוק ורחב ידיים בן 65 דונם בצמוד לשכונה (פארק זה צפוי לשרת את כלל השכונות החדשות) וייתכן ופיתוח מסיבי מסביב לשכונה יאפשר את הקמתן של מרכזי הקניות והבילוי שכה נדרשים לה. השקעה בשכונת שיכון המזרח בעת הזו בהחלט יכול להיחשב כשהשקעה חכמה וכדאית לטווח ארוך וזאת מאחר וישנה התחדשות סביבתית צפויה בעשור הקרוב דבר שבהחלט מעלה את הביקוש ואת הזרקור גם למזרח העיר שננטש לטובת מערב העיר ראשון לציון שזוכה לתשומת לב והשקעה יוצאת דופן מצד העירייה.

למי שכונת שיכון המזרח מתאימה?

שכונת שיכון המזרח מתאימה ללא ספק לכל סוגי האוכלוסייה. פשוטי העם ורמים מעם ירגישו בשכונה בנוח. חרדים וחילונים, צעירים ומבוגרים, דרי בניינים ודרי בתי קרקע מתגוררים יחד מזה עשרות שנים ונראה שכולם מרוצים מהשכונה בעיקר ברמת התחושה שזהו המקום בו ניתן לשלב גידול ילדים ואורח חיים עשיר ושליו. בשונה משכונת רמב”ם במערב הישן של העיר בה החינוך מצוין ונראים ילדים בכל מקום אך הצפיפות רבה, בשכונת שיכון המזרח בראשון לציון נראה את הילדים במוסדות החינוך הטובים ביותר ובמבחר פעילויות לאחר הצהריים אך זאת מבלי להתפשר על בית רחב ידיים עם בריכה או כל חלום אחר של ההורים.

 

נכסים למכירה להשכרה בשכונה

  • בואו למכור איתנו

השוואת מודעות

דילוג לתוכן