תוצאות החיפוש שלך

דירה בהנחה ?

פורסם ע''י ישראל ב אוקטובר 12, 2023
0

 

דירה בהנחה היא שם כולל שניתן על ידי משרד השיכון למגוון מסלולי דיור שבמסגרתם נמכרות דירות בהנחה: מחיר מטרה,מופחת,למשתכן ודירה להשכיר
מה ההבדל?
יש הבדלים בשיעור ההנחה על הדירה אך אין הבדל בזכאות. כך למשל במסגרת “מחיר מטרה”, שיעור ההנחה מוגבל ל-20% ממחיר הדירה או עד לסכום של 300 אלף שקל, לפי הנמוך מבניהם.
גם בביצוע ההגרלה קיים הבדל בהגרלה של מסלול “מחיר מטרה” ניתנת עדיפות לנכים רתוקים, וכן גם בנושא העדיפות הניתנת לטובת בני המקום – מי שרוצה להמשיך לגור היכן שמתגורר כיום יקבל עדיפות ברכישת דירה באזור.
הבדל נוסף שכדאי להכיר הוא מענק אחיד בגובה 40 אלף שקל למי שבוחר לגור בפרפיריה.
בני מקום
במידה ואתם רוצים להמשיך לגור איפה שאתם מתגוררים כיום, תינתן לכם עדיפות ברכישת דירה.
“בן מקום מוגדר “כמי שמתגורר במקום בשלוש השנים האחרונות או מי שמתגורר בתחום שיפוטה של הרשות בה ייבנה הפרויקט בארבע שנים מתוך העשר האחרונות. משרד הבינוי והשיכון מקבל את נתוני כתובות המגורים מרשות האוכלוסין וההגירה עבור כל אחד מבני הזוג בנפרד, ולפיהם הוא מגדיר את מעמד בני המקום , אך גם מי שאינו בן המקום יכול להירשם בעיר אחרת.
ההגרלה
לפי משרד הבינוי והשיכון ההגרלה מתבצעת על ידי מערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה. ההגרלה מתקיימת באמצעות תוכנה שפותחה במשרד הבינוי והשיכון, המופעלת במחשב הגרלות נפרד (STAND ALONE), שאינו מחובר לרשת חיצונית או לאינטרנט, ועל כן מאובטח ברמות הגבוהות ביותר ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. תהליך ההגרלה מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת ההגרלות – זו מפקחת, בודקת וחותמת על התוצאות
תוצאות
בתום תקופת ההרשמה ובדיקת תקינות הנתונים, תתבצע ההגרלה. במועד סמוך להגרלה ייבדקו פעם נוספת הנתונים, ולאחר אישורם יישלחו התוצאות בדוא”ל. תוצאות ההגרלה יישלחו במרוכז, גם אם נרשמתם לכמה הגרלות
סדר ההגרלות
כדאי לשים לב גם לסדר ההגרלות בעת בחירת שלושת היישובים הרצויים בהרשמה. זאת, מפני שאם תזכו בפרויקט אחד, תוסרו מכל הרשמותיכם לפרויקטים אחרים, גם אם הייתם מעוניינים בהם יותר.
לדוגמה, מי ששוקל להירשם להגרלות בירושלים ובראשון לציון, אך מעדיף לזכות בראשון לציון, מומלץ לו להביא בחשבון שההגרלות בירושלים יבוצעו לפני ההגרלות בראשון לציון, וכך ייתכן מצב שבו יזכה בירושלים, ולכן תבוטל הרשמתו לפרויקט בראשון לציון – אותו הוא מעדיף.
האותיות הקטנות
זוכים המקבלים דירה יוכלו להשכירה לצורכי מגורים בלבד וכן “ישנה הגבלה על מכירת דירה במשך חמש שנים ממועד השלמת הבניה או שבע שנים ממועד ההגרלה לפי המוקדם.
משכנתא????
היקף המשכנתא שניתן לקבל במסגרת התוכנית עומד על עד 90% משווי הדירה החדשה. “זה משמעותי כי בשוק החופשי מקבלים 75% לדירה ראשונה”,.
וכדאי לשים לב לחוזה שיחתם בין הזוכים לבין הקבלן. “היכולת להשפיע על תנאי הסכם הרכישה שייחתם בעתיד עם הקבלן הוא קטן מאוד ותקופת המיקוח מוגבלת בזמנים. המחיר למטר אולי מפורסם באתר, אבל מאחר ובמרבית הפרויקטים אין עדיין היתר בניה בפועל, אתם לא יודעים מה יהיה גודל הדירה ועל כן גם לא תוכלו לדעת מראש את מחיר הנכס והאם תוכלו לעמוד בהחזר המשכנתה.
בהצלחה רבה לכם.
  • בואו למכור איתנו

השוואת מודעות

דילוג לתוכן